بی ارزش شدن پول ملی چه تبعاتی دارد؟

خرید بک لینک
در اواخر سا 96 شمشی شاهد بودیم که نرخ ارزهای خارجی یک باره لجام کسیخته شد.چرا؟جواب این چرا را دولت بهتر میداند چون اگر بگوید نمیدانم مشخص است که دولت سواد اقتصادی ندارد.در تقریبا تمام کشورهای دنیا که سیستم بازار آزاد دارند و مایل هستند که سرمایه گذار خارجی به سوی کشور روانه شود.اولی پارامتر آن این است آیا بانکها در آن کشور از سیستم پیشرفته جهان استفاده میکند و یا اینکه بانک مرکزی مستقل است یا نه.اگر بانک مرکزی مستقل نباشد .یکی از معایب بزرگ عدم سرمایه گذار خارجی است.،چرا اینکه این سرمایه گذار پیش خودش تحلیل میکند اگر دولت سر کار هر وقت از نظر مالی کم بیاورد از بانک ها استقراض میکند و اگر روزی دولت قادر به پرداخت بدهی خود به بانکها نباشد مدیر کل بانک مرکزی نمی تواند حتی از او سوال کند که پول بانک را کی به بانک بر میگردانی.و اگر دولت وقت عوض شود .رییس کل بانک مرکزی قبلی میرود و رییس بانک مرکزی جدید حتی قبول نمیکند که سلف او مبالغی از بانک قرض گرفته است.و در حال حاضر وظیفه ی جانشین او است تا پول بانک که آن هم پول مردم است به بانک پس دهد.

و آخر کار این میشود اگر دولت جدید هم مقداری پول از بانک مرکزی قرض گرفت ، فقط پول قرض گرفته ی خود را قبول دارد و این قرض ها انباشته میشود و دست اخر میشود بحران.آن هم بحرانی که باز دامن ملت بد بخت و گرفتار را میگیرد.

خدا کند که دروغ باشد اما شنیده ها حاکی است که دولت 150 هزار میلیارد تومن تقریبا یک /سوم=1/3 بودجه سالانه کشور است

در لایحه بودجه سال1397 مجموع بودجه عمومی دولت حدود ۴۲۹ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با رقم ۳۷۱ هزار میلیاردی لایحه 1396 حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش دارد. مجموع بودجه عمومی در قانون بودجه سالجاری ۳۹۸ هزار میلیارد تومان تصویب شده بود.بودجه عمومی شامل دو بخش منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی دولت است که در اصل منابع عمومی تشکیل دهنده منابع مالی دولت در سال خواهد بود که برای سال آینده حدود ۳۶۰ هزار میلیارد تومان پیشبینی شده که در مقایسه با لایحه بودجه سال96 که ۳۱۹ هزار میلیارد تومان بود تا ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش دارد. منابع عمومی دولت در قانون بودجه سال ۱۳۹۶ در مجلس به ۳۴۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین از بودجه ۴۲۹ هزار میلیاردی بودجه عمومی تا ۵۶ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی تأمین خواهد شد.

سقف لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ از حیث منابع و مصارف نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۶ با افزایش ۳.۶ درصدی روبهرو بوده است. این در حالی است که میزان رشد لایحه بودجه ۱۳۹۶ حدود ۱۱ درصد بود.

با این حال دولت در ابتدای سال 97 به تورم افسار گسسته ارزهای معتبر جهان برخورد کرده است.البته باید گفته شود این بالا رفتن دلار برای دولت چندان بد نیست.چون دولت در آمد ارزی خود را به ریال تبدیل کند پول ریال بیشتری دریافت میکند.اما باید دانست که این کار فقط به نفع دولت در پرداخت حقوق کارمندان خود میباشد.چون در بخش خصوصی و حتی نیمه دولتی برای تهیه مواد اولیه باید دلار بدهند تا مواد اولیه یا جنس وارد کنند.و این تورم مواد اولیه مایحتاج مردم میشود پس در اینجا در هر دو سر ملت باخته است

محبت...

ما را در سایت محبت دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 8 تاريخ: جمعه 16 آذر 1397 ساعت: 17:00

صفحه بندی